Guia UPC per a la introducció de la Perspectiva de Gènere a la Docència

Aquesta guia és fruit del treball de les persones del Personal Docent Investigador (PDI) de la UPC que han participat en el projecte Gènere i Docència.

Convocatòria 2018-2019 Projecte Gènere i Docència

La convocatòria s'obre a un grup reduït d'equips de treball amb l'objectiu específic d'incorporar la perspectiva de gènere en almenys tres titulacions de la Universitat (i un màxim de 5).

Les persones participants d'aquesta iniciativa pilot -vinculada al III Pla d'Igualtat de la UPC- adquiriran expertesa en la redefinició de les seves assignatures per tal d'incorporar la perspectiva de gènere i gaudiran del suport institucional durant el desenvolupament de la seva pràctica.

Qüestionari de la percepció de l'alumnat

Hem elaborat un qüestionari per poder captar la percepció de l'alumnat del grau d'incorporació de la perspectiva de gènere a la docència UPC.

L'elaboració d'aquest qüestionari ha implicat tot un procés cooperatiu entre els membres de l'equip i l'alumnat. Es va obtenir una primera versió del qüestionari i més de 500 alumnes van respondre'l.

Tenint en compte les respostes obtingudes i els comentaris que diverses associacions d'alumnes ens van transmetre, es va iniciar un procés de revisió.

Avaluació del projecte pilot de Gènere i Docència

L’informe d’avaluació inclou 5 àmbits:

• Participació (42 persones del PDI de la UPC i 8 titulacions).
  • Tasques realitzades al llarg del pilot:
    • Transferència de coneixements per part de l’equip impulsor (compartir els resultats i l’elaboració de la guia).
    • Valoració del pilot per part de les persones que han participat.
  • Evolució del grau d’incorporació de la perspectiva de gènere en la docència de les persones participants (l’abans i els després).

Equip impulsor

Elisabet Mas de les Valls, PDI i PAS UPC, Investigadora del Projecte GEECCO
Amaia Lusa, PDI Departament d'organtizació d'empreses, Investigadora principal del Projecte GEECCO
Marta Peña, PDI, Departament de matemàtiques de la UPC.
Noelia Olmedo, PDI, Departament d'enginyeria gràfica i disseny de la UPC.
Silvia Gomez Castán, tècnica del Gabinet d'innovació i comunitat
Didac Ferrer, Cap del Gabinet d’Innovació i comunitat