Funcions específiques dels responsables i les responsables d'igualtat

És la persona de referència en la seva unitat acadèmica per atendre consultes, informar i resoldre dubtes en relació a la igualtat de gènere de la comunitat UPC del seu centre docent (amb el suport de l'oficina d'igualtat del GIC). Les funcions són:

• Difondre iniciatives i accions de la UPC en relació a la igualtat i els plans d’igualtat de gènere de la UPC entre la comunitat del seu centre docent.
  • Recollir iniciatives del seu centre i/o participar-hi per dur a terme campanyes de sensibilització UPC concretes, del tipus 8M, 11 de febrer i altres. Informar i compartir aquesta activitat amb la xarxa de responsables d’igualtat i l’Oficina d’Igualtat del GIC
  • Participar de manera activa en els espais de xarxa de Responsables d’Igualtat: reunions bimestrals i en l’espai d’intercanvi de coneixement mylist.
  • Les funcions derivades dels plans d’igualtat de la UPC.

És la persona de referència del seu centre docent pel que fa a qüestions d’assetjament sexual i/o per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere de l’estudiantat de la UPC (quan la persona presumptament assetjada pertany al col·lectiu de l’estudiantat).

Les funcions dels responsables i les responsables d’igualtat en aquest àmbit d'actuació:

• Fer atenció personalitzada de les persones, orientar-les i assessorar-les (amb el suport de l’oficina d’igualtat del GIC).
  • Participar en la gestió de casos si s’activa el protocol (són membres de la CICA, comissió d’investigació contra l’assetjament).
  • Participar en l’organització d’activitats de sensibilització amb la delegació d’estudiantat corresponent.
  • Contactar amb CONEXUS (associació que treballa aquests temes, i amb la qual la UPC té un conveni) per programar tallers de sensibilització (gratuits) adreçats a l’estudiantat  sobre assetjament i relacions lliures de violència.
  • Aconsellar l’estudiantat que ho necessiti perquè contacti amb CONEXUS per rebre suport psicològic (servei gratuït) en casos d’assetjament.

Recursos disponibles en matèria d’abordatge de l’assetjament sexual i/o per raó de sexe, orientació sexual, identitat i expressió de gènere: