Grup de treball Sostre de Vidre

L’evolució de la proporció de dones respecte a la d’homes en el personal docent i investigador de la UPC, globalment i en les diferents categories, no ha presentat canvis rellevants els últims anys. El biaix de gènere continua mantenint-se a la UPC en detriment de l’aprofitament del talent de les dones i de la diversitat en les aportacions a la ciència, l’enginyeria i la tecnologia.

Objectius del projecte

Contextualitzar les barreres existents que dificulten la carrera acadèmica de les dones a la UPC i proposar mesures correctores d’aquesta situació.

Línies de treball associades a l'objectiu del projecte:

1. Analitzar els principals factors i barreres que dificulten la carrera acadèmica de les dones del PDI.
  2. Fer campanyes de difusió perquè la comunitat conegui i entengui l’existència de barreres que dificulten la carrera acadèmica de les dones del PDI.
  3. Dissenyar i implantar mesures per eliminar els obstacles que dificulten la promoció i estabilització de les dones del PDI.

Les persones del grup de treball

En l’elaboració de l’Estratègia hi participa un equip de persones format per membres de la comunitat universitària i d’institucions externes, amb perfils i experiències diverses.

Aquestes persones constitueixen l’equip de treball de l’estratègia i tenen l’encàrrec d’elaborar un document consensuat que serà traslladat als òrgans de govern de la UPC per a la seva aprovació.

• Marta Casanellas (coordinadora). Doctora en matemàtiques

• Míriam Giménez. Cap del Servei de Personal.

• Anna Mujal.Ciència i Enginyeria Naùtiques

• Elisabet Mas de les Valls.Membre del Grup de recerca GREENTECH - Grup de Recerca en Tecnologies Renovables.

• Joan Gispets. Degà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa.

• Professor titular del Departament d'Òptica i Optometria

• Fernando Orejas. Vicerector de Recerca.

• Gemma Huguet. Membre del Grup de recerca SD - Sistemes Dinàmics.

•  Pau Martín. Membre del Grup de recerca GRINS - Robòtica Intel·ligent i Sistemes.

• Pilar García Almirall. Doctora en Arquitectura. Catedrática en Construcciones Arquitectónicas i membre del Grup de recerca CPSV - Centre de Política de Sòl i Valoracions.

• Olga Alcaraz. Presidenta de la Junta del Personal Docenti i Investigador. Professora de l'Escola Universitària d'Enginyeria Técnica Industrial de Barcelona i Membre dels Grups de recerca SIMCON - Grup de Recerca de Simulació per Ordinador en Matèria Condensada i STH - Sostenibilitat, Tecnologia i Humanisme.

• Sílvia Soro.

Direcció: Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica