Sou a: Inici / Notícies / STEAM

STEAM

Girls in ICT Day a la UPC
Iniciativa internacional que cerca crear un entorn global que apoderi i encoratgi les noies a plantejar-se carreres TIC. La UPC se suma el dia 26 d'abril i els dies 3 i 17 de maig de 2018.
Campanya 8 de març
Amb motiu de la celebració del Dia de la Dona la UPC engega una campanya a través de les xarxes socials Twitter i Facebook.
Tedxwomen Barcelona 2015 (obriu en una finestra nova)
“It’s time to shift the balance”. Avantatges per a la comunitat UPC ! informa-te’n ! ( data límit 29 de maig)
Taula rodona i debat: Dones i Matemàtiques (obriu en una finestra nova)
La Facultat de Matemàtiques i Estadística acollirà la taula rodona i debat: Dones i Matemàtiques, promoguda des de la Comissió Mujeres y Matemáticas de la Real Sociedad Matemática Española (RSME). L'activitat tindrà lloc a la sala de Juntes de l'FME el dimecres 11 de març a les 12.15 h., en la setmana de celebracions del Dia Internacional de la Dona Treballadora.
Women Techmakers Barcelona 2016 (obriu en una finestra nova)
Amb motiu del Dia de la Dona, google lidera a nivell mundial un conjunt d'esdeveniments amb l'objectiu principal d'augmentar la visibilitat de la dona en el món de les tecnologies de la informació i la comunicació i la informàtica. 11 de març, de 15 a 20 hores, FIB.
TEDx BarcelonaWomen 2016 (obriu en una finestra nova)
En l'esdeveniment d'aquest any es realitzarà un streaming de la conferència TED Women 2016 que s'organitza aquells dies simultàniament a San Francisco (EEUU).
La UPC, seu mundial de les enginyeres informàtiques (obriu en una finestra nova)
Del 6 al 8 de setembre, el congrés internacional womENCourage 2017 reuneix més de 200 cientifiques, estudiantes i professionals de la computació.
El projecte europeu GEECCO té com a repte promocionar les dones en el món de la ciència i la tecnologia a Europa (obriu en una finestra nova)
Per desenvolupar mesures que contribueixin a aplicar les polítiques d’igualtat de gènere a les institucions, empreses i organismes europeus.
La UPC posa en marxa la campanya #mésDonesUPC per fer més visible el talent femení (obriu en una finestra nova)
L’objectiu de la campanya és aportar referents femenins en uns àmbits –l’enginyeria, l’arquitectura, les ciències i la tecnologia– en què la presència de dones és encara minoritària.
Projecte Erasmus+ ScienceGirls: Teenage girls as co-creators of science learning engagement
Objectiu: detectar perquè les noies a Secundària abandonen molt aviat el camí de la ciència i la tècnica.
ACM-Women: "Informática para tod@s" a la UPV (obriu en una finestra nova)
ACM-Women de València organitza la trobada "Informática para tod@s" a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la UPV.
Una enginyera a cada escola
Projecte per fomentar els referents femenins de l’àmbit tecnològic a l'escoles, trencant estereotips i fent visibles les dones tecnòlogues.
El Palau Macaya de ”la Caixa”, amb la direcció científica de la UPC, presenta el nou cicle 'Dona i tecnologia: un tàndem de futur'
El cicle inclou diverses conferències, taules rodones i seminaris amb l’objectiu de reflexionar sobre el paper de la dona en el món tecnològic.
La UPC impulsa les vocacions STEAM entre les noies (obriu en una finestra nova)
Programa per atraure talent femení als estudis de tecnologia i enginyeria entre noies d’entre 9 i 14 anys.
Nom de dones STEM a les sales de reunions de l'edifici Vèrtex de la UPC
La nomenclatura d'espais UPC amb noms de dones serveix per distingir i fer visibles les aportacions de les dones en els àmbits de coneixement de la UPC
Stem Women Congress
El 12 de novembre se celebra la segona edició de STEM Women Congress, que promou el talent femení en l'àmbit STEM. El punt de trobada per a empreses, iniciatives i institucions STEM.
Fibracat TV
La televisió basada en les dones y la teconologia.