IV Jornada d'Igualtat d'Oportunitats a la UPC 2015

25/03/2015 de 10:30 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

Sala VS208, Edifici Vèrtex, Campus Nord, UPC

Nom de contacte

Participa a la Jornada i treballa en grup per posar en comú els progressos i concretar les noves accions a realitzar.

Aquesta jornada s'adreça a totes les persones de la comunitat UPC o de fora interessades en tenir una visió de conjunt de les iniciatives d'Igualtat d'Oportunitats a la UPC, impulsar projectes clau durant el darrer any del Pla d'IO (2013-2015) i generar idees de futur envers la Igualtat d'Oportunitats de cara al següent Pla.

Vols participar-hi?

Inscriu-te al formulari

10h00 Presentació de la jornada

10h50 "10 anys de IO en la comunicació i la promoció a la UPC"

A càrrec de Encar Mulero, Servei de Comunicació i Promoció.

10h30 Mosaic d'experiències d'IO a la UPC

Breus exposicions de 5 min. Els ponents tindran com a màxim dues diapostives.

Gènere

1. Dos anys del programa de mentoria M2m. Núria Salán
  2. Transsexualitat: protocol de canvi de nom. Meritxell Chaves
  3. Sostre de Vidre a la UPC. Propostes per a eliminar-lo. Didac Ferrer

Discapacitat

1. Protocol d’inclusió dels estudiants amb discapacitat. Antoni Perez-Poch
  2. Ajuts a l’estudi per a l’estudiantat amb discapacitat. Montserrat Vilalta
  3. Inversions en accessibilitat física i detecció de punts de millora als campus. Isabel Fernandez
  4. Recomanacions per al llenguatge relatives a la discapacitat. Jordi Giner
  5. Base de dades interuniversitària per a gestionar expedients d’estudiants amb discapacitat. Joan Giralt

Accions transversals

1. Llei de protecció de dades: com ens afecta en els temes d’igualtat? Victor Huerta
  2. Web d’igualtat de la UPC. Novetats i millores. Silvia Ecua

12h15 Grups de treball

L'objectiu dels grups de treball és partir de la la situació d'un o diversos objectius del Pla i proposar les accions clau a dur a terme durant 2015 per a fer-lo progressar.

A. Sensibilització i prevenció de l'assetjament sexual entre l'estudiantat.

Elaborar Proposta per a l'abordatge de l'assetjament sexual i/o per raó de sexe entre l' estudiantat UPC.

B. Infoaccessibilitat i autonomia de les persones

• Implementar accions concretes que millorin l'autonomia de les persones a la UPC
  • Diagnosticar l'estat actual de l'accessibilitat en les infraestructures i serveis TIC de la UPC per planificar accions

C. Càpsules formatives per al PDI

Desenvolupar recursos formatius per a PDI

D. Progrés dels estudiants amb necessitats específiques. El punt mig entre l'exigència estricta i l'acollida paternalista.

Garantir la igualtat d'oportunitats a la UPC

E. Reconeixement institucional de les persones i unitats compromeses amb la igualtat.

• Reconèixer internament i externa les Bones pràctiques en Igualtat per visualitzar l'activitat portada a terme per la UPC
  • Celebrar anualment una jornada d'Igualtat d'Oportunitats a la UPC per reconèixer el valor integrat de les accions de recerca, docència i gestió que es realitzen a la Universita

F. Temes emergents en igualtat (més enllà de gènere i discapacitat)

Futur