Recursos per al llenguatge i la comunicació no sexista

I com puc utilitzar un llenguatge no sexista a classe?
Vídeo realitzat per la UPC. Consells pràctics per utilitzar llenguatge no sexista a classe
MERLÍ! presenta: Tractament del gènere a la UPC
Fes ús dels criteris lingüístics i institucionals per al tractament adequat del gènere en els documents: quines formes s’usen per a persones concretes i indeterminades, l’ús de formes genèriques i de les formes dobles, possibles canvis en la redacció i algunes opcions d’ús preferent a la UPC. Elaborat per el Servei de Llengües i Terminologia
Tractament del gènere a la documentació UPC
Utilitza els criteris lingüístics i les estratègies de redacció per al tractament del gènere en els documents de la UPC, que estableix els criteris institucionals quant a llengua en l'àmbit de la igualtat d'oportunitats. Aprovats per l’acord 272/2005 del Consell de Govern, aquests criteris s'han actualitzat i han estat ratificats per la Comissió d’Igualtat d’Oportunitats en una reunió del dia 30 de març de 2011.
Gender. Third person pronouns
The content of these guidelines is taken from the Vives University Network’s Interuniversity Style Guide for Writing Institutional Texts, an interuniversity project in which the UPC participated with the support of the Secretariat for Universities and Research of the Government of Catalonia.
Guia d’usos no sexistes a la Llengua de l’Administració Pública. Generalitat de Catalunya
Consulta i la resol dubtes pel que fa a l’ús d’estratègies i recursos lingüístics en els textos de l’Administració pública. Elaborada per la Generalitat de Catalunya.
Manual de Llengua per visualitzar a presència femenina
Millora la presència de les dones en aquells usos de la llengua, de diversos escenaris, on aquest col·lectiu queda sovint en un segon pla o exclòs amb aquest conjunt d'aplicacions i recursos per facilitar la comprensió i la participació. Elaborat per l'Institut Català de les Dones.
Decàleg per a una millor representació de les Dones en els Mitjans de Comunicació
Plec d’orientacions i recomanacions per als mitjans de comunicació. Aquest decàleg és el resultat d’un procés participatiu en què s’han implicat més de 150 dones dels vint-i-sis municipis que formen l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.