L'enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur

Mostra la (in)visible dificultat associada a la promoció del talent femení en l'àmbit tecnològic.

Exposició sobre el paper de la dona en l'evolució social i tecnològica de la societat que dona visibilitat a la important tasca de dones enginyeres i inventores.

Fitxa del recurs

Les primeres escoles d'enginyeria a Catalunya van trigar més de 65 anys, des dels seus inicis, a tenir una dona a les seves aules.

Abans de 1980, entre tots els centres universitaris als quals s'impartien titulacions tecnològiques (enginyeria, arquitectura, informàtica o telecomunicacions), es van titular 631 dones, d'un total de més de 35000 estudiants. I des d'aquella data fins ara, el percentatge de dones a les titulacions tècniques sí que ha augmentat, però no supera el 30%.

Així, mentre tots els estudis universitaris han assolit, a l’actualitat, percentatges paritaris entre homes i dones, les dones són minoria a totes les titulacions TECH i TIC.

Plafons de l'exposició

Biblioteca Rector Gabriel Ferraté de la UPC:

Format

Exposició de rollups (s'aguanten sols) amb les seves fundes.
Quantitat: 5 unitats.
Transport: calen almenys 2 persones.