2n cicle Campanya 10 mesos contra els micromasclismes

Campanya de sensibilització de Responsables d'Igualtat dels centres docents de la UPC. Aquesta campanya va començar al novembre de 2018 amb una durada estimada de 10 mesos. Al novembre de 2019, el Responsables d'igualtat acorden prorrogar la campanya, iniciant un segon cicle.

Micromasclismes. Què fer quan detectem micromasclismes?

A la reunió de responsables d’igualtat de centres docents d'octubre de 2018 es va realitzar el monogràfic: Micromasclismes. Què fer quan detectem micromasclismes? Es va acordar fer una campanya de sensibilització rotativa i mensual. A la reunió de novembre de 2019, els Tesponsables d'igualtat acroden iniciar un segon cicle.

Cada mes un centre docent UPC tria un recurs existent, fa difusió del recurs al seu portal web sota un lema o títol, i la resta de centres docents secundaran la iniciativa.

Noviembre 2019. Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE)

Aquest vídeo l'ha realitzat un grup d'alumnes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida per a sensibilitzar sobre la violència masclista a les xarxes socials en el marc d'una assignatura on treballen l'aprenentatge-servei i on hi participa el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones.

Octubre 2019. Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV)

Què és el micromasclisme? Projecte de Recerca de 4t d'ESO de l'Institut d'Argentona.

Juliol 2019. Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM)

És normal que el pare insulti tant la mare? El curtmetratge No es normal, d'Antonio Muñoz de Mesa, fet amb motiu del Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, mostra com aquesta llosa afecta els més petits.

Juny 2019. Facultat de Matemàtiques i Estadística de Barcelona (FME)

L'artista Yolanda Domínguez ha demanat a un grup de nens de 8 anys que descriguin el que veuen en algunes imatges i el resultat deixa en evidència la violència implícita i la desigualtat en el tractament d'homes i dones que hi ha a les editorials de moda.

Maig 2019. Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

La música que escoltem és un fidel reflex del que som com a societat. Dones de diferents sectors de l'art i la comunicació s'han ajuntat per denunciar el masclisme que ens passa a vegades desapercebut, però que ens impregna de misogínia, refermant així uns rols de gènere tan perillosos que, ens poden acabar matant.

Abril 2019. Institut d'Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC)

Projecte "Everyday sexism project" de Laura Bates. Per exposar i catalogar les instàncies de sexisme que les dones viuen dia a dia.

El projecte "Sexisme Quotidià" existeix. Comparteix la teva història, dir tant o tan poc com vulguis, utilitza el teu nom real o un pséudonim. Mostra al món que el sexisme existeix, que les dones viuen cada dia i que és un problema vàlid que podem i hem de discutir.

Pots escriure en castellà o en anglès. Accedeix a "Everyday sesim Project"

Març 2019. Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG)

Utilitzar #ComoNena com insult és un cop a la confiança de qualsevol adolescent.

Febrer 2019. Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB)

Gener 2019. Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB)

Desembre 2018. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB)

Novembre 2018. Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)