Una enginyera a cada escola

Projecte per fomentar els referents femenins de l’àmbit tecnològic a l'escoles, trencant estereotips i fent visibles les dones tecnòlogues.

Aquest mes d'octubre comença el projecte Una enginyera a cada escola, basat en una idea original de AMIT (asociación de mujeres investigadoras y tecnólogas)-Aragó. Una Enginyera a cada escola està coordinat per la professora Paz Morillo, professora de la UPC i responsable d'igualtat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB)

Tot i que nens i nenes tenen les mateixes habilitats i capacitats en l’ús i aprenentatge de les tecnologies, les noies infravaloren les seves competències al respecte degut a la pressió i els estereotips de gènere, que esbiaixa les seves expectatives professionals (Informe PISA 2015).

Entre les diferents propostes fetes a l’ajuntament de Barcelona per aconseguir que les nenes també s’interessin per la tecnologia hi ha la de fomentar els referents femenins de l’àmbit tecnològic, concretament fent campanyes a les escoles dirigides a trencar els estereotips i donar visibilitat a les dones tecnòlogues.

Aquest és el marc de referència  del projecte Una enginyera a cada escola. Un grup d’enginyeres de telecomunicació, tant del mon acadèmic com del mon empresarial, faran una xerrada, taller, conferència d’una hora de durada sobre la seva professió, com van arribar a ser enginyeres de telecomunicació i fent una demostració interactiva de què fan.

Aquesta iniciativa estarà dirigida a nens i nenes d’escoles de Barcelona d’entre 8 i 12 anys. En aquesta primera fase del projecte 18 enginyeres de telecomunicació  aniran a 18 escoles

Coordina aquest projecte la professora Paz Morillo (paz.morillo@upc.edu)