Exposició en préstec "L'enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur"

Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona de la UPC pot reservar l'exposició per exposar-la en l'entorn UPC o espais externs (escoles, centres cívics, associacions, institucions, etc.) contribuint així a la sensibilització per a la igualtat.

Com ho pots demanar?

Les persones o entitats que vulguin demanar en préstec i/o reservar aquesta exposició han de contactar amb la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté de la UPC:

Fitxa de l'exposició

Les primeres escoles d'enginyeria a Catalunya van trigar més de 65 anys, des dels seus inicis, a tenir una dona a les seves aules.

Abans de 1980, entre tots els centres universitaris als quals s'impartien titulacions tecnològiques (enginyeria, arquitectura, informàtica o telecomunicacions), es van titular 631 dones, d'un total de més de 35000 estudiants. I des d'aquella data fins ara, el percentatge de dones a les titulacions tècniques sí que ha augmentat, però no supera el 30%...

OBJECTIUS

Aquesta exposició vol mostrar la (in)visible dificultat associada a la promoció del talent femení en l’àmbit tecnològic.

Així, mentre tots els estudis universitaris han assolit, a l’actualitat, percentatges paritaris entre homes i dones, les dones són minoria a totes les titulacions TECH i TIC.

COM ÉS?

L'exposició consta de 5 rollups (s’aguanten sols), i que contenen els següents plafons:

• Presentació

• Enginyeres enginyoses invisibles

• Les pioneres

• La perspectiva de gènere

• Trencant barreres!

Per transportar-la: els 5 rollups tenen les seves fundes. (calen almenys 2 persones per transportar-los).