Pilot Cercles de coaching entre dones del personal d'administració i serveis (PAS)

Iniciativa del projecte Sostre de Vidre (PAS)

Projecte (pilot)

Tal com passa en altres àmbits professionals, la carrera professional de les dones de Personal d'Administració i Serveis (PAS) de la UPC presenta més entrebancs que la dels homes; és el que s’anomena Sostre de vidre: barreres o obstacles invisibles amb què es troben les dones per ascendir o progressar en la seva carrera professional fins a càrrecs de més responsabilitat i/o autonomia.

La UPC, dins del marc del III Pla d’igualtat, ha treballat el sostre de vidre en la carrera acadèmica de les dones de Personal Docent i Investigador (PDI) de la UPC.

En la fase de diagnosi del projecte Sostre de Vidre es va detectar que en el cas específic de les dones del col·lectiu del PAS un del reptes a assolir és l’empoderament de les dones.

Aquest projecte, en la fase pilot, neix amb la voluntat de generar conciencia col·lectiva i fer emergir propostes per  assolir el repte d’empoderar les dones del col·lectiu del PAS:

1. Generant un espai de reflexió sobre la carrera professional de les dones del PAS i les dificultats que es troben.

2. Crear una xarxa de dones PAS a la UPC vinculada a la igualtat efectiva entre dones i homes.

En què consisteix el pilot Cercles de coaching entre dones PAS?

Cada cercle de coaching comptarà amb un màxim de 6 persones.

El pilot d’aquest projecte constarà de diversos cercles de coaching. Els cercles de coaching  s’autogestionaran (de manera col·laborativa). És important que no existeixin dependències jeràrquiques dins d’un mateix cercle.

INSTRUCCIONS: Com fer un cercle de Coaching? (Cat)

• Espais de trobada periòdics (setmanal, quinzenal, mensual, segons els grup).
  • La durada de cada sessió és d’1h15.
  • Total de sessions del pilot: 8 sessions d'1h15.
  • 1a sessió informativa i introductòria conjunta.
  • 6 sessions cercle coaching autogestionades per cada grup.
  • 1 sessió conjunta de tancament del pilot per compartir reflexions i possibles propostes. Resultats sessió juliol 2019

Com pots participar?

Convocatòria oberta a totes les dones del col·lectiu del PAS de la UPC.

La participació en aquest pilot del projecte Cercles de coaching entre dones PAS comptarà amb reconeixement institucional en el marc del III Pla d’igualtat de la UPC.

La participació en el projecte (un total de 12 hores) s’inclourà en l’horari laboral UPC de les dones participants. A tal efecte, hi haurà un registre de participació gestionat pel GIC (Igualtat UPC).

Per participar en aquest projecte, cal omplir el formulari d'inscipció (fora de termini)

La selecció de les participants a cada cercle (1 per campus UPC) en la prova pilot es farà des de la Unitat d’igualtat de la UPC – a proposta de l’equip coordinador del pilot- tenint en compte criteris que vetllin per la diversitat a cada cercle de Campus:
  • Edat
  • Escala
  • Perfil
  • Unitat
CALENDARI
Fins el 21 de gener 2019 Presentació de sol·licituds.
28 gener 2019 Comunicació d’acceptació de sol·licituds
6 febrer 2019 (coincidint amb la VI Jornada igualtat que es farà a la FNB), entre les 11.15 i les 12 hores, presentació dels cercles coaching, projectes emergents Presentació del projecte i dels cercles de coaching.
6 febrer 2019 (coincidint amb la VI Jornada d'igualtat que es farà a la FNB), de 15.00 a 16.30 hores 1a sessió (conjunta) informativa i introductòria
Febrer - juny 2019

Cercles coaching dones PAS autogestionats

2 Juliol 2019, de 10.00 a 12:00 hores

Sessió de valoració i tancament (resultats)

Setembre 2019

Valoració del pilot

Equip impulsor
Míriam Gimenez Dapena, Cap del Servei de personal
Didac Ferrer, Cap del Gabinet d'innovació i comunitat
Silvia Gomez Castán, Igualtat, Gabinet d'innovació i comunitat
Soraya Hidalgo, Àrea de Recerca i Trransferència

REFERÈNCIES

Metodologia: “coaching circle” - case clinic, del Presencing Institute (MIT).

Video curt (8min, english) 4 levels of listening (Otto Scharmer)

Video llarg (1h, english) 4 ways of listening (Isabel Chaparro) sobre Teoria U:  [Mireu especialment min 23 sobre temes d'escolta]

Web Presencing Institute MIT (impulsors de la Teoria U)

Llibres: The Essentials of Theory U: Core Principles and Applications by C. Otto Scharmer, 2018